۲۶ دی ۱۳۹۰، ۱۷:۱۱
کد خبر: 30767915
T T
۰ نفر

تهران - وزير امور خارجه در ديدار معاون وزير خارجه فنلاند با وي تاكيد كرد جمهوري اسلامي ايران مبتكر خاورميانه عاري از سلاح هسته اي است.

به گزارش اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه ،‌ علی اكبر صالحی در دیدار روز دوشنبه ' لایاوا ' معاون وزیر خارجه فنلاند افزود :‌ به جز رژیم صهیونیستی هیچ كشوری در منطقه دارای سلاح هسته ای نیست.

صالحی اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران از سالها پیش مبتكر منطقه عاری از سلاحهای هسته ای بوده و ثابت كرده كه به تعهدات خود پایبند است و فراتر از آن ما معتقدیم جهان باید عاری از سلاحهای هسته ای باشد.

وزیر امور خارجه با اشاره به برخورداری رژیم صهیونیستی از كلاهك های هسته ای و تأكید بر این نكته كه این رژیم تهدیدی برای امنیت منطقه بشمار می رود اظهار داشت اینكه این رژیم عضو ' ان پی تی ' نیست و هیچ تعهدی به آژانس ندارد موضوع مهمی است كه باید مورد توجه كنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای قرار گیرد.

' لایاوا ' معاون وزیر خارجه فنلاند نیز كه بمنظور تسهیل در برگزاری كنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای در سال 2012 به كشورمان سفر كرده است در این دیدار ، گزارشی از هماهنگیهای انجام شده در خصوص این كنفرانس ارائه كرد.

بر اساس تصمیم بازنگری معاهده ان پی تی 2010،‌مقرر شده درسال 2012 كنفرانسی در خصوص خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای برگزار شود.

دبیر كل سازمان ملل، فنلاند را به عنوان محل برگزاری این كنفرانس تعیین و معاون وزیر خارجه فنلاند به عنوان تسهیل كننده این كنفرانس به منظور رایزنی، به كشورهای منطقه از جمله ایران سفر كرده است.

سیام 1568
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست